Pretty Moms Diary

Wednesday 1 October 2014

BERAT BADAN KURANG 9KG SEMASA BERPANTANG


Salam mommies semua...

Hari ni saya teringin nak berkongsi pengalaman berpantang tempoh hari. Terkejut apabila timbang berat badan semula di Damai Specialist Centre selepas sebulan, kurang 9kg! 

Memang rasa tidak percaya sebab sebelum ni 2 kali bersalin dan berpantang, berat badan susah nak turun sepanjang tempoh berpantang. paling-paling turun hanya 3kg dalam tempoh berpantang.

Macamana boleh turun sampai 9kg? dalam 1 bulan sahaja! Kurang lagi dari 3kg akan kembali semula ke berat badan asal sebelum mengandung huhu...bestkan. Semuanya gara-gara ESP Shaklee. Saya kongsikan secara ringkas macamana saya amalkan ESP Shaklee semasa berpantang.



Jadual harian saya sepanjang tempoh berpantang:

  • Awal Pagi:

     - Minum bancuhan 1 sudu makan ESP + oat + milo (suka dengan               adanya rasa milo).
     - Makan roti + kaya dan planta atau makan biskut cereal/oat (Biskut         Jacob)

  • Tengahari:

       - Makan nasi + sup ayam/ikan + sayur

  • Minum Petang:

     - Minum bancuhan 1 sudu makan ESP + oat + milo (suka dengan               adanya rasa milo).
     - Makan biskut cereal/oat (Biskut Jacob)

  • Makan Malam:

      - Makan nasi + sup ayam/ikan + sayur

  • Sebelum Tidur:

       - Minum bancuhan 1 sudu makan ESP lagi.


Pengambilan ESP Shaklee pada masa-masa tersebut menyebabkan saya rasa kenyang dan tidak mudah lapar, dan yang bestnya lagi akan bagi kita lebih tenaga, rasa kurang letih walaupun kita tak tidur banyak, biasalah kan kalau tengah berpantang kita akan kerap berjaga sebab bayi akan kerap menyusu.

Minum ESP Shaklee tak cukup khasiat? Jangan sangka minuman yang dibancuh ringkas ni tidak berkhasiat. Tahukah mommies, ESP Shaklee paling lengkap menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita sendiri. Bahkan ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. 

Apalagi yang EKSTRA? Kalau nak tahu, ESP Shaklee ni lah terlaris dengan gelaran 'Milk Booster', sangat-sangat membantu ramai ibu-ibu di luar sana yang mengalami masalah kemerosotan air susu. Bukan sahaja untuk penambahan air susu, malah air susu lebih pekat. Betul tau, saya dah try pam susu dan bandingkan dengan susu formula.Memang lebih jauh pekat dan baby cepat kenyang puas.

Eh...eh....adalagi EKSTRA? ada lagiiii....minum ESP Shaklee, pasti mommies akan rasa perubahan yang sangat ketara pada kulit. Kulit bertambah cantik, lebh halus mulus dan lebih cerah. Kalau tak percaya, boleh try. Kalau rajin lagi, boleh buat masker. Haaaaa.....bestnya kan minum ESP Shaklee ni. Bukan 3 in 1 lagi faedah yang kita dapat malah lebih.


PERINGATAN DARI MOM SAYA: 
Semasa dalam tempoh berpantang, kita tidak boleh nak diet-diet. Wajib makan nasi sekurang-kurangnya 2 kali sehari sebab kita nak bekalkan nutrien kepada baby kita yang tengah menyusu lagi.

Saya tak diet, tetap makan-makan nasi, tapi berat badan tu turun macam orang tengah berdiet pulak haha....


Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor [ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...