Pretty Moms Diary

Monday, 22 December 2014

Dilema Susu Badan Merundum, Tips Untuk Tambah Susu Badan - Ekstra Kulit Semakin Halus Dan Cerah



NAK TAMBAH SUSU BADAN?
SUSU BADAN MERUNDUM?
BAYI TIDAK PUAS MENYUSU?
BAYI MENANGIS KELAPARAN?

Seperti kisah sedih si ibu ini..............

IKUTI KISAH SI IBU YANG SANGAT STRESS, GARA-GARA STOK SUSU YANG SEMAKIN BERKURANGAN. MUNGKIN ANDA JUGA MENGALAMI NASIB YANG SAMA SEPERTI BELIAU, SEHINGGA SANGGUP......


Tuesday, 16 December 2014

7 Tahun Ikhtiar Hilangkan Jerawat, Kini Bertukar Kepada Kulit Yang Cantik, Licin, Putih Dan Gebu

Ramai di kalangan wanita inginkan kulit yang bebas jerawat. Namun jerawat pastinya pernah singgah di wajah pada bila-bila masa sahaja.

Jerawat adalah suatu keadaan di mana liang kulit tersumbat sehingga menimbulkan kantung nanah yang meradang . Jerawat adalah penyakit kulit yang cukup besar jumlah pesakit yang mengalaminya. 

Kelebihan Vitamin C Shaklee Yang mampu Mencerahkan Kulit Wajah : Sustained Release Vita C Plus


Sustained Release Vita C Plus Shaklee
Nak tahu hebat ke tak hebat vitamin C shaklee? Baca sampai habis ya perkongsian saya hari ini. Psstttt!!!!...bulan ni tengah PROMO VITAMIN C SHAKLEE. KLIK SINI CEPAT!

Monday, 15 December 2014

Hadiah paling Berharga Buat Diriku Sejak Bergelar Ahli Shaklee


Semua wanita yang melahirkan anak sentiasa mengharapkan yang terbaik dan inginkan pengalaman yang paling bermakna dan indah ketika melahirkan anak. Begitu juga dengan saya. 

Saya melahirkan anak pertama saya, putri sulong saya iaitu Dayangku Putri Diana Raisha pada 7.4.2011, secara 'cesaerean' di hospital kerajaan, Hospital Likas, Sabah. Saat manis melahirkan anak pertama kerana bermulanya dengan gelaran ibu. 

BOM Shaklee Kota Belud, Sabah (Business Opportunity Meeting)


BOM KOTA BELUD, SABAH

Syukur Alhamdulillah..selesai sudah BOM yang telah diaturkan pada 13 Disember 2014 di Kota Belud Sabah. Eh..eh...bukan BOM orang tentera punya tau. Haha..ini BOM 'Business Opportunity Meeting' yang di anjurkan oleh Shaklee.

Tujuan BOM ni diadakan adalah untuk menjemput semua orang tidak kira ahli Shaklee atau pun bukan untuk mengenali lebih dekat mengenai menariknya bisnes Shaklee berbanding bisnes yang lain di luar sana.

Sunday, 14 December 2014

Promo Paling HOT Disember - Peluang Menjadi Ahli Secara Percuma




Semua orang dah tahu bulan ni promo berganda Vitamin E dan Vitamin C. Namun kita di kejutkan lagi dengan promo Collagen Powder, salah satu di antara produk shaklee yang paling 'hot' dan digemari oleh ramai wanita.

Tetapi kali ni promonya agak luar biasa. Kalau yang menggemari Collagen Powder Shaklee, tentunya akan menari-nari kegembiraan. Walaupun beberapa bulan yang lepas Shaklee dah buat promo Collagen Powder, tapi kali ni memang 'hot' dan sensasi. 

Wednesday, 3 December 2014

Loya Dan Muntah Semasa Hamil - Dapatkan Tips Menanganinya

Loya Dan Muntah Semasa Hamil
Alahan, loya dan muntah semasa hamil kadang kala menyebabkan anda hilang selera makan. Biarpun begitu, makanan tetap perlu dijamah demi kesihatan si comel di dalam kandungan. 

APAKAH PENYEBAB LOYA DAN MUNTAH SEMASA HAMIL?


HORMON PROGESTERON

  • Peningkatan hormon progesteron mempengaruhi sistem penghadaman anda. 
  • Hormon ini menggugat kesemua fungsi metabolisme termasuklah sistem penghadaman.
  • Akibatnya proses penghadaman makanan memerlukan tempoh yang lebih lama sehngga mencetus rasa loya dan muntah semasa hamil.

HORMON hCG

  • Hormon kehamilan iaitu hCG sering dianggap sebagai salah satu penyebab alahan, loya dan muntah semasa hamil.
  • Pelepasan hormon ini ke dalam aliran darah boleh menyebabkan rasa loya dan muntah semasa hamil.

MAKANAN

  • Makanan berminyak dan pedas boleh menyebabkan risiko mengalami loya dan muntah semasa hamil.
  • Fungsi sistem penghadaman yang menurun akibat gangguan hormon akan bertambah buruk apabila terlalu banyak mengambil makanan berminyak dan pedas.

PENINGKATAN SENSITIVITI TERHADAP BAU DAN RASA

  • Sensitiviti bau dan rasa juga penyumbang kepada loya dan muntah semasa hamil. 
  • Bau yang dahulunya biasa, boleh mencetuskan rasa mual dan muntah. 

ADAKAH IANYA MENJEJASKAN KESIHATAN?

Jika alahan dalam jangka masa pendek tidak akan menjejaskan kesihatan dan bayi dalam kandungan. Namun, jika alahan yang dialami adalah sangat teruk sehingga apa yang dimakan akan dimuntahkan semula, bayi berkemungkinan kurang mendapat zat makanan yang sepatutnya diperlukan untuk perkembangannya.

Selain itu, ia juga akan menjejaskan kesihatan si ibu. Si ibu mungkin akan mengalami dehidrasi yang biasanya menyebabkan pening, dahaga dan membuang air kecil dalam jumlah yang sedikit. Segera mendapatkan pemeriksaan dan rawatan lanjut jika sekiranya ini berlaku.


TIPS YANG PERLU DIAMALKAN UNTUK MENANGANINYA

  1. Apabila sedar waktu awal pagi, makan biskut tawar (cracker). Ia akan membantu menyerap asid perut dan menyimpan tahap gula dalam darah daripada menjadi terlalu rendah.
  2. Ambil makanan tertentu dalam hidangan atau kuantiti yang kecil supaya perut tidak kosong setiap 2 jam atau ketika anda terasa lapar. Ini dapat mengelak perut kosong terisi dengan asid yang boleh mencetus loya dan muntah semasa hamil. Pengambilan ostematrix shaklee dapat menstabilkan keasidan dan kealkalian.
  3. Kerap mengambil snek berkhasiat seperti buah-buahan segar, buah-buahan kering, biskut dan lain-lain di antara selang waktu makan utama.
  4. Makanlah apa sahaja yang anda inginkan asalkan berkhasiat. Namun, elakkan mengambil makanan berminyak, bergoreng dan pedas dalam jumlah keterlaluan. 
  5. Elakkan mengambil minuman yang mengandungi kafein secara berlebihan.
  6. Minum air suam sekurang-kurangnya dua liter dalam sehari untuk menggantikan bendalir yang hilang. 
  7. Legakan perut dengan mengambil makanan yang mengandungi halia. Pengambilan air halia juga dapat mengurangkan rasa loya dan muntah semasa hamil. Shaklee juga menyediakan Peppermint Ginger Plus yang boleh membantu melegakan alahan dan mual.
  8. Minuman berperisa masam yang mengandungi lemon atau limau boleh diminum jika anda tidak berselera untuk minum air kosong.
  9. Jangan tidur dalam keadaan lapar. Jika tengah malam anda tiba-tiba terasa lapar, segera mengambil kudapan seperti roti atau biskut. 
  10. Amalkan vitamin pra kehamilan anda selepas makan atau sebelum tidur. 

"Semua makanan, termasuk makanan kegemaran membuatkan saya rasa loya dan muntah. Bagaimana saya dapat bekalkan nutrisi optimum yang si manja perlukan, tanpa rasa loya?"


SET VITAMIN IBU MENGANDUNG membantu anda mendapatkan nutrisi lengkap semasa hamil disamping memberi kesegaran dan kecergasan serta mengurangkan alahan, rasa loya dan muntah semasa hamil.

SET VITAMIN IBU MENGANDUNG



HUBUNGI SAYA UNTUK MEMBUAT PESANAN SEGERA!

Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.


Mama Putri
Shaklee Independent Distributor 
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405


Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.


Tuesday, 2 December 2014

Bersalin Caeseraen - Makanan Yang Perlu Dielak Semasa Berpantang

Seperti yang kita tahu, menjaga makan semasa berpantang adalah sangat dititikberatkan terutama sekali ketika dalam tempoh 44 hari. Petang ni saya nak kongsikan makanan yang perlu dielak semasa berpantang, hasil pembacaan saya sendiri di dalam sebuah majalah.


Sayur-sayuran dan tumbuhan menjalar, sejuk dan berangin seperti kangkung, pucuk ubi, kacang buncis, kacang panjang, timun, petai, brokoli, petola, labu, terung, ubi kayu dan kobis. Sayuran dan tumbuhan ini boleh menyebabkan sakit tulang, lemah-lemah sendi dan sejuk pada otot.



Buah-buahan seperti nenas, belimbing, nangka, cempedak, pisang nangka, pisangembun, pisang masak hijau, ciku, langsat dan tembikai cina boleh menyebabkan sakit tulang, lemah sendi, angin dalam badan dan sejuk otot. 



Ikan masin atau ikan kering selain tidak mempunyai khasiat, ia juga dipercayai menyebabkan darah nifas berbau busuk dan cepat kering. Alamak, bayangkan bau darah nifas memang kurang menyenangkan, bagaimana agaknya kalau bau bertambah busuk? 





Ikan berbisa seperti ikan bawal hitam, terubuk, pari, sembilang dan parang. Ia dikhuatiri akan menyebabkan bisa pada pintu rahim.







Ikan tamban, tongkol, kembung cencaru dan makanan laut yang dipercayai boleh menyebabkan kegatalan pada kulit dan alahan serta menyebabkan luka pembedahan bernanah.






Air ais, air sejuk, air berkarbonat, air tebu, air cincau, air kelapa muda serta air jus buah-buahan tidak boleh di ambil sama sekali kerana dipercayai ianya tajam dan boleh menyebabkan angin dalam badan.





Apa jua jenis makanan berlemak, berminyak dan bergoreng serta berkolesterol tinggi.







Semuanya terpulang kepada diri sendiri untuk memastikan apakah makanan yang perlu dielak semasa berpantang. Orang tua kata kalau berani langgar pantang, terima sendiri akibatnya. Kalau ikutkan hati memang 44 hari berpantang tu terasa agak lama tetapi jika dipikirkan akibatnya jika melanggar pantang, kemungkinan buruk padahnya akan berpanjangan seumur hidup.

Sekian, perkongsian saya hari ini, moga memberi manfaat kepada anda yang bakal atau tengah berpantang.

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

PROMOSI BERGANDA DI AKHIR TAHUN YANG JARANG TERJADI DAN AMAT MENGEJUTKAN!


                                           

Bulan ni adalah Disember yang paling gempak! Mengapa gempak? Bayangkan bulan ini shaklee buat promosi yang berganda-ganda. 

Promosi pertama: 

Beli 6 botol Vita-E Complex, dapat PERCUMA 1 lagi botol. 

Promosi kedua: 

Beli 2 botol Vita-E Complex, akan layak dapat DISKAUN 5%. Jadi anda boleh ikut bajet dan keperluan anda.  


ISTIMEWANYA VITA-E COMPLEX

  • Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang tentunya kaya dengan vitamin E.
  • Vitamin E paling lengkap dipasaran. Digabung dengan 8 jenis vitamin E.
  • Dilengkapi dengan 10mg selenium semulajadi. Penting untuk bantu tubuh menyerap vitamin E. Ia juga penyahtoksik semulajadi logam berat, dan mengukuhkan anti-oksidan serta melindungi retina.


PROMOSI BERGANDA-GANDA

EH...adalagi promosi tau. Selain promosi Vita-E Complex, shaklee buat gempak dengan buat promosi Sustained Release Vita C Plus. Memang mengejutkan. 

Kalau anda nak tahu, Sustained Release Vita C Plus ni paling susah nak promosi tau. Sejak saya jadi member shaklee, Jun 2013 tak pernah lagi shaklee buat promosi ni melainkan bulan Oktober lepas, itu pun SATU HARI saja tau.

Memang sangat-sangat diidamkan satu Malaya ni. Selama ni customer tertanya-tanya, bila lah agaknya shaklee nak buat promosi vitamin C. Ini kali lah! So, jangan lepas peluang. 


Promosi Ketiga:

Beli 6 botol Sustained Release Vita C Plus, dapat PERCUMA 1 botol lagi.

Promosi Keempat:

Beli 2 botol Sustained Release Vita C Plus, akan layak dapat DISKAUN 5%.

ISTIMEWANYA SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS


  • Shaklee telah mereka formula vitamin C pembebasan berterusan secara semulajadi. 
  • Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan 1.5 vitamin c buah tersebut dibebaskan pada setiap jam ke dalam tubuh.
  • Ujian klinikal yang dibuat telah menunjukkan vitamin C pada 2 tablet vitamin C shaklee yang diambil dalam jarak 5 jam mampu kekal di dalam plasma darah selama 24 jam.
  • Setiap tablet juga dilengkapi dengan 120mg bioflavonoid. Ia mampu meningkatkan penyerapan dan juga membantu vitamin c melaksanakan tugas-tugasnya dengan lebih baik.


Anda nak dapatkan PROMOSI BERGANDA-GANDA NI? Hubungi saya SEGERA. Promosi ni memang MENJIMATKAN WANG ANDA. 



Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.

4 Tips Memilih Vitamin C Terbaik Dan Paling Berkesan Yang Wajib Diketahui Oleh Pengamal Vitamin C



Adakah anda seorang yang mengamalkan pengambilan supplemen vitamin C setiap hari? Adakah anda bertindak memilih supplemen vitamin C atau cukup sekadar mengambilnya disebabkan ia adalah suplemen  vitamin C. 

Pernahkan anda mengambil tahu dan memilih suplemen vitamin C terbaik dan paling berkesan memandangkan terlalu banyak suplemen vitamin C yang disediakan di pasaran?

Saya juga seorang pengamal suplemen vitamin C, setiap hari. Tetapi saya memastikan suplemen vitamin C yang saya pilih dan makan adalah vitamin C terbaik dan paling berkesan.

Menurut seorang Pakar Pemakanan yang bertauliah dan Ahli Kolej Nutrisi Amerika, Dr. Bruce Miller, beliau menitikberatkan kriteria berikut dalam memilih suplemen vitamin C:
  1. Ia seharusnya menyediakan kira-kira 500mg vitamin C setiap tablet.
  2. Pelepasannya hendaklah berasaskan gam dan resin tumbuhan semulajadi. Ia dikenali sebagai "pelepasan berlanjutan" yang berbeza daripada "pelepasan mengikut masa"
  3. Ia seharusnya mengandungi kompleks bioflavonoid, seperti buah limau, limau gedang, oren dan kompleks hesperidin. Bioflavonoid telah pun dibuktikan dapat membantu vitamin C dengan dua cara. Ia mempertingkatkan penyerapan dan juga membantu vitamin C melaksanakan tugas-tugasnya dengan lebih baik.
  4. Yang paling penting, ia seharusnya diuji secara klinikal untuk memastikan penyerapannya.
Saya memilih Sustained Release Vita-Plus Shaklee. Nampaknya vitamin C yang saya amalkan memenuhi kriteria-kriteria seperti di atas.


SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS ADALAH VITAMIN C TERBAIK DAN PALING BERKESAN

  • Shaklee telah mereka formula vitamin C pembebasan berterusan secara semulajadi. 
  • Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan 1.5 vitamin c buah tersebut dibebaskan pada setiap jam ke dalam tubuh.
  • Ujian klinikal yang dibuat telah menunjukkan vitamin C pada 2 tablet vitamin C shaklee yang diambil dalam jarak 5 jam mampu kekal di dalam plasma darah selama 24 jam.
  • Setiap tablet juga dilengkapi dengan 120mg bioflavonoid. Ia mampu meningkatkan penyerapan dan juga membantu vitamin c melaksanakan tugas-tugasnya dengan lebih baik.

Jadi, apa pula kelebihan yang ada pada vitamin C yang anda makan sekarang? Tiada yang istimewa ataupun tidak pernah ambil tahu? Pilihlah vitamin anda dengan bijak. Pilih vitamin C terbaik dan paling berkesan. Bijak memilih, menang memakai.

Anda nak cuba vitamin C shaklee yang hebat ini? Bulan ini adalah bulan paling sesuai untuk anda mencuba Sustained Release Vita C Plus Shaklee. Sebab apa? Sebab bulan ini ada promosi berganda Sustained Release Vita C Plus Shaklee.


Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.




Monday, 1 December 2014

Gara-Gara Bos Selalu Marah Asyik Cuti Anak Sakit - Aku Terjebak Ke Dunia Shaklee




Teringat kembali saat - saat terjebaknya saya ke dunia shaklee . Walaupun pada ketika itu orang ramai di luar sana termasuklah sahabat saya sendiri sudah terlebih dahulu'heboh' memperkatakan kehebatan produk Shaklee, tetapi saya masih jual mahal.

Dalam hati, saya kata "Tidak payah lah bah susah-susah makan supplemen, makan ja makanan berkhasiat setiap hari kan lebih bagus" sehinggalah suatu masa tu...hehe...jom teruskan membaca kisah terjebaknya saya ke dunia shaklee.

Semuanya bermula daripada mentor saya yang juga sahabat baik saya ketika sama-sama menuntut di Kolej yang sama, yang kini sudah bergelar "Master" Aya Chalo , beliau sentiasa berkongsi mengenai keistimewaan-keistimewaan produk shaklee melalui facebook. Tetapi saya belum lagi tertarik, saya hanya melihat sepintas lalu.

Dalam hati "Wah, banyak betul produk Aya jual ni" hehe...Sehingga saya terbaca beberapa testimoni yang beliau kongsikan mengenai anak yang semakin pulih setelah mengambil vitamin shaklee yang sebelumnya sering demam, selsema, batuk dan asma.Haaaa....waktu tu memang tak berkelip saya baca testimoni tu, siap saya printscreen lagi. Kenapa?




SEBAB SAYA TENGAH MENGALAMINYA, anak saya yang di nursery setiap bulan sakit, demam, selsema sehingga hampir asthma, sehingga doktor pakar sarankan saya guna 'chamber' di rumah dan doktor siap cakap dengan saya "Tak perlu hantar nursery lah, anak u mudah terjangkit". Macamana tak hantar nursery, tak ada orang yang dapat jaga sebab saya berkerja, memang dilema sangat setiap kali nak hantar anak ke nursery.

Percaya atau tidak, bil bayaran perubatan anak saya waktu tu mencecah lebih RM1000.00 hanya untuk setengah tahun.

Tetapi lagi dilema bila balik- balik dan setiap bulan bagi alasan dengan bos, anak saya sakit, terpaksa ambil cuti. Agak-agak kalau setiap bulan bagi alasan yang sama, bos masih percaya atau tidak? Entah-entah makin naik meluat. Bos pun jadi angin satu badan. Tetapi kalau tak ambil cuti, saya tak sanggup nak hantar anak yang tengah sakit ke nursery.

Saya terus menghubungi sahabat saya. Pada waktu tu, hujung bulan Mei 2013. Saya cakap nak cuba vitamin shaklee untuk anak. Waktu tu saya tak tahu lagi apa nama vitamin tu huhu. Beliau lah mencadangkan untuk berikan Meal Shakes untuk anak saya.

Bila dah cuba Meal Shakes, syukur Alhamdulillah perubahan yang sangat ketara. Pada mulanya, anak saya masih dijangkiti demam tetapi, satu perkara pelik berlaku. Memang nampak pelik.

Apa tak pelik kalau tengah demam, tapi selera makan masih bagus dan masih aktif macam budak yang tak demam, cergas semacam saja dan dalam sehari dua hari demam dia sudah pulih, cepat pulih dari biasa.




Malah lebih dari tu, sebelumnya kalau menyusu guna botol susu kecil sebab selalu tak habis susu, tetapi sejak saya campur Meal Shakes ke dalam bancuhan susunya, dia semakin suka "mama, nak lagi" dan saya berikan susu dalam botol besar lagi agar dia lebih puas menikmati susunya. Mula lah saya dah suka dengan Meal Shakes tu.

Hari berganti hari, akhirnya saya sedari anak saya tu sudah kurang diserang demam. Jika di jangkiti selsema, pun dia tak demam. Saya perasan sangat, sistem imunnya memang semakin meningkat sehinggalah sekarang.

Bermula dari Meal Shakes, jatuh cinta dengannya, pada masa yang sama saya mencuba lagi yang lain dan memberikan perubahan seperti mana yang saya inginkan. Dan saya kongsikannya kepada ahli keluarga, sedara mara serta sahabat handai saya, perkara yang baik wajib kita kongsikan. Tak habis disitu, tiba-tiba saya terkejut.

Apa yang mengejutkan saya? Memang sangat-sangat mengejutkan apabila Master Aya memberitahu saya bahawa saya layak menjadi Supervisor! Naik pangkat? dari ahli shaklee yang makan sendiri menjadi Supervisor di bulan seterusnya iaitu bulan Jun 2013. Saya hanya makan sendiri, kemudian saya kongsikan pengalaman dan kebaikan Shaklee kepada keluarga dan rakan-rakan yang akhirnya turut mencuba dan menjadi ahli.

Syukur yang berganda. Mengapa berganda? Sebab Bonus pertama saya yang Shaklee berikan lebih daripada gaji pekerjaan saya. Syukur Alhamdulillah.

Apa yang sebenarnya yang ingin saya kongsikan di sini, kesimpulannya adalah hanya bermula dengan menggunakan produk shaklee iaitu makan sendiri, tahap kesihatan sekeluarga meningkat, sambil berkongsi kebaikannya kepada orang lain di luar sana, sambil membantu orang lain meningkatkan tahap kesihatan, kami juga dapat meningkatkan taraf hidup kami sekeluarga dan rakan-rakan seperjuangan shaklee di bawah naungan kami.

Alhamdulillah, saya sangat suka dengan apa yang saya lakukan sekarang. Dan insyaAllah saya akan teruskan misi saya untuk membantu ramai orang lagi di luar sana untuk meningkatkan tahap kesihatan dan juga membantu mereka untuk menambah pendapatan keluarga untuk membuat persediaan menghadapi tahap ekonomi yang semakin hari semakin mencabar dengan ganasnya.

Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.






Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Sunday, 30 November 2014

Shaklee Master Coordinator Celebration : Master Usharani A/P Arunasalam



Alhamdulillah, semalam saya berpeluang lagi menghadiri majlis Master Coordinator Celebration untuk kali kedua. Bagi anda yang tidak tahu apakah agenda di sebalik majlis yang diadakan, majlis Master Coordinator Celebration adalah sebuah majlis untuk meraikan kejayaan seorang SID yang berjaya mencapai pangkat tertinggi dalam Shaklee iaitu pangkat Master Coordinator

Majlis diadakan di Hotel Pan Pacific Sutera Harbour pada jam 2.00 tadi petang, 30 November 2014 dan master yang diraikan adalah Master Usharani A/P Arunasalam. kami dihidangi dengan persembahan tarian kebudayaan kaum India dan juga tarian warga Papar, Sabah selain mendengar perkongsian dari seorang Master terdahulu iaitu Master Gopal merangkap upline kepada Master Usharani.

Sungguh menarik mendengar perkongsian dari Master Gopal di mana beliau langsung tidak mengenali Master Usharani pada awalnya tetapi beliau bertindak untuk datang dan berjumpa dengan Master Usharani walau tanpa diundang. Mengapa beliau bersungguh untuk berjumpa Master Usharani? Bukan untuk membawanya berbisnes malah jauh sekali menceritakan mengenai bisnes Shaklee.

Anak Master Ushrani tengah sakit kronik broncolitis pada ketika itu dan hampir kehilangan anak tersayang. Pada hari itu beliau bertindak untuk membantunya dengan mencadangkan memberi vitamin-vitamin shaklee ke atas anaknya yang sakit. 

Memang sesuatu yang kurang menyenangkan pada mulanya buat Master Ushrani. Bayangkan datang ke rumah orang tanpa diundang dan mencadangkan tuan rumah untuk memberikan vitamin shaklee. Apa agaknya perasaan anda bila mengalami situasi demikian? Hehe..sedikit janggal rasanya bukan.

Tetapi, disebabkan oleh tindakan Master Gopal itulah yang menjadi punca pencetusnya permulaan kejayaan Master Usharani untuk menjadi seorang Master pada hari ini seperti mana yang dinyatakan dalam perkongsiannya semalam. Selepas kejadian itulah Master Usharani mencuba juga memberikan vitamin-vitamin shaklee yang dicadangkan oleh Master Gopal tersebut dan wow! 

Menurut Master Usharani, perubahan ketara berlaku ke atas anak kecilnya itu dan hari demi hari, anak tersayang semakin nampak pulih dan semakin sihat malah semakin gembira dan cergas bermain-main bersama dengan abang-abangnya. Sedangkan sebelum itu hanya terkulai layu dan lemah. 

Itulah titik permulaannya mengenali vitamin shaklee yang membuatkannya jatuh cinta dan mula berkongsi kebaikan dan efeknya kepada orang disekelilingnya dan itulah di antara rahsia kejayaannya hari ini. Ya....beliau hanya dengan mengamalkan sendiri vitamin shaklee, lalu menyebarkan dan berkongsi kesan dan efeknya kepada orang lain lebih-lebih lagi kepada mereka yang sangat-sangat memerlukannya untuk memperbaiki tahap kesihatan sedia ada.

Inilah di antara sebab mengapa saya suka untuk menghadiri majlis Master Celebration Cordinator yang dianjurkan oleh shaklee. Saya akan membawa downline-downline saya untuk mendengar rahsia-rahsia dan cerita-cerita di sebalik kejayaan seorang yang bergelar Master Coordinator. Mendengar cabaran-cabaran dan dugaan disebalik perjalanan mereka menuju ke Master. Sememngnya bukan mudah yang diharungi, tetapi sangat teruja didengari.

Apa lagi yang seronoknya kalau hadir majlis sebegini? Saya berpeluang untuk berkumpul dengan upline dan downline-downline saya serta dapat berjumpa dengan SID lain seluruh Sabah yang asalnya dari merata-rata tempat dan terdiri daripada pelbagai bangsa dan kaum, berpeluang mengenali Master-master yang hadir dan beramah mesra dengan kakitangan shaklee. Semuanya memberikan saya ruang untuk mengeratkan lagi silaturrahim dan menambah kenalan baru.

Ingin mengenali saya dengan lebih dekat dan mesra, saya Pengedar Shaklee Sabah khasnya Kota Kinabalu:

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor 
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405


Gambar-gambar yang sempat di snap sekitar majlis Master Coordinator Celebration semalam:

Ucapan Presiden Shaklee Malaysia, Mr. Victor Lim

Master Usharani bersama Master-master yang hadir

Perkongsian dari Master jemputan, Master Gopal 

Saya bersama Mentor @ Master Aya Chalo serta downline-downline saya

Bersama downline saya yang sporting habis

Persembahan tarian India dari pelajar UMS

Master yang diraikan, Master Usharani

Persembahan nyanyian dari salah seorang leaders Master Usharani
Sekian, perkongsian saya hari ini. 






Friday, 28 November 2014

Kos Sara Hidup Meningkat - Cara Surirumah Bantu Suami Untuk Menambah Pendapatan.



Mengapa Duit Gaji Suami Tidak Mencukupi Untuk Menanggung Perbelanjaan Bulanan

  1. Minyak kereta = RM200 sebulan
  2. Pinjaman kereta = RM350 sebulan
  3. Sewa rumah = RM350 sebulan
  4. Bil letrik, air, astro, telefon = RM400 sebulan
  5. Belanja barangan dapur = RM300 sebulan
  6. Susu dan pampers (untuk seorang anak) = RM200 sebulan
  7. Belanja dan keperluan anak sekolah = RM150
  8. Belanja makan suami tengahari = RM200 sebulan
  9. Pinjaman peribadi = RM300 sebulan
Jumlah Perbelanjaan Sebulan = RM2450 (Anggaran kasar)

Berapa gaji suami? Dan berapa jumlah perbelanjaan bulanan anda sekeluarga? Belanja di atas belum termasuk belanja untuk kecemasan contohnya kereta buat hal, anak sakit kena bawa klinik. Nak bagi duit belanja untuk ibu bapa pun susah kan. 

Anda seorang isteri yang tidak berkerja, hanya seorang surirumah. Tentunya anda bersimpati dengan suami anda tetapi tidak tahu bagaimana caranya untuk bantu suami menambah pendapatan. Kalau nak berkerja, tiada pula yang menjaga anak-anak. Mungkin anda terfikir untuk berniaga. Ya...berniaga. Tapi tak tahu bagaimana nak berniaga?

Tak kira apa jua bentuk perniagaan yang halal, itulah cara terbaik untuk membantu menambah pendapatan keluarga pada zaman sekarang yang ekonomi semakin mencabar dan mengganas. Anda perlu buat sesuatu, kerana kos sara hidup semakin meningkat sedangkan gaji suami belum tentu akan meningkat.

Apakah Perniagaan Yang Terbaik Untuk Anda Yang Bergelar Surirumah?

Sudah namanya surirumah, anda perlu menguruskan anak-anak, menguruskan rumah, menyediakan makanan dan pakaian untuk suami dan anak, serta melayan karenah anak. Sudah pasti perniagaan yang sesuai adalah perniagaan dari rumah dan salah satunya adalah perniagaan secara online.

Ciri-ciri Perniagaan Online Yang Pastinya Anda Sangat Idam-idamkan

√ Tak perlu keluar modal untuk beli stok
√ Tak perlu simpan stok (tak cukup modal pun nak simpan stok)
√ Tak perlu nak urus bungkus membungkus order pelanggan
√ Tak perlu nak ke pejabat pos untuk hantar order cust (Pejabat pos pun jauh, kenderaan pun tiada)



ANDA HANYA PERLU BERNIAGA SECARA ONLINE SAMBIL MELAYAN ANAK DAN SUAMI 24 JAM DAN MENIKMATI BONUS TUNAI SETIAP BULAN

Saya ada caranya dan jika anda berminat saya akan membantu anda dan memastikan anda TAK PERLU memenuhi keempat-empat kriteria di atas. Nak tahu caranya, SEGERA HUBUNGI SAYA:

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor 
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...