Pretty Moms Diary

Monday 1 December 2014

Gara-Gara Bos Selalu Marah Asyik Cuti Anak Sakit - Aku Terjebak Ke Dunia Shaklee




Teringat kembali saat - saat terjebaknya saya ke dunia shaklee . Walaupun pada ketika itu orang ramai di luar sana termasuklah sahabat saya sendiri sudah terlebih dahulu'heboh' memperkatakan kehebatan produk Shaklee, tetapi saya masih jual mahal.

Dalam hati, saya kata "Tidak payah lah bah susah-susah makan supplemen, makan ja makanan berkhasiat setiap hari kan lebih bagus" sehinggalah suatu masa tu...hehe...jom teruskan membaca kisah terjebaknya saya ke dunia shaklee.

Semuanya bermula daripada mentor saya yang juga sahabat baik saya ketika sama-sama menuntut di Kolej yang sama, yang kini sudah bergelar "Master" Aya Chalo , beliau sentiasa berkongsi mengenai keistimewaan-keistimewaan produk shaklee melalui facebook. Tetapi saya belum lagi tertarik, saya hanya melihat sepintas lalu.

Dalam hati "Wah, banyak betul produk Aya jual ni" hehe...Sehingga saya terbaca beberapa testimoni yang beliau kongsikan mengenai anak yang semakin pulih setelah mengambil vitamin shaklee yang sebelumnya sering demam, selsema, batuk dan asma.Haaaa....waktu tu memang tak berkelip saya baca testimoni tu, siap saya printscreen lagi. Kenapa?




SEBAB SAYA TENGAH MENGALAMINYA, anak saya yang di nursery setiap bulan sakit, demam, selsema sehingga hampir asthma, sehingga doktor pakar sarankan saya guna 'chamber' di rumah dan doktor siap cakap dengan saya "Tak perlu hantar nursery lah, anak u mudah terjangkit". Macamana tak hantar nursery, tak ada orang yang dapat jaga sebab saya berkerja, memang dilema sangat setiap kali nak hantar anak ke nursery.

Percaya atau tidak, bil bayaran perubatan anak saya waktu tu mencecah lebih RM1000.00 hanya untuk setengah tahun.

Tetapi lagi dilema bila balik- balik dan setiap bulan bagi alasan dengan bos, anak saya sakit, terpaksa ambil cuti. Agak-agak kalau setiap bulan bagi alasan yang sama, bos masih percaya atau tidak? Entah-entah makin naik meluat. Bos pun jadi angin satu badan. Tetapi kalau tak ambil cuti, saya tak sanggup nak hantar anak yang tengah sakit ke nursery.

Saya terus menghubungi sahabat saya. Pada waktu tu, hujung bulan Mei 2013. Saya cakap nak cuba vitamin shaklee untuk anak. Waktu tu saya tak tahu lagi apa nama vitamin tu huhu. Beliau lah mencadangkan untuk berikan Meal Shakes untuk anak saya.

Bila dah cuba Meal Shakes, syukur Alhamdulillah perubahan yang sangat ketara. Pada mulanya, anak saya masih dijangkiti demam tetapi, satu perkara pelik berlaku. Memang nampak pelik.

Apa tak pelik kalau tengah demam, tapi selera makan masih bagus dan masih aktif macam budak yang tak demam, cergas semacam saja dan dalam sehari dua hari demam dia sudah pulih, cepat pulih dari biasa.




Malah lebih dari tu, sebelumnya kalau menyusu guna botol susu kecil sebab selalu tak habis susu, tetapi sejak saya campur Meal Shakes ke dalam bancuhan susunya, dia semakin suka "mama, nak lagi" dan saya berikan susu dalam botol besar lagi agar dia lebih puas menikmati susunya. Mula lah saya dah suka dengan Meal Shakes tu.

Hari berganti hari, akhirnya saya sedari anak saya tu sudah kurang diserang demam. Jika di jangkiti selsema, pun dia tak demam. Saya perasan sangat, sistem imunnya memang semakin meningkat sehinggalah sekarang.

Bermula dari Meal Shakes, jatuh cinta dengannya, pada masa yang sama saya mencuba lagi yang lain dan memberikan perubahan seperti mana yang saya inginkan. Dan saya kongsikannya kepada ahli keluarga, sedara mara serta sahabat handai saya, perkara yang baik wajib kita kongsikan. Tak habis disitu, tiba-tiba saya terkejut.

Apa yang mengejutkan saya? Memang sangat-sangat mengejutkan apabila Master Aya memberitahu saya bahawa saya layak menjadi Supervisor! Naik pangkat? dari ahli shaklee yang makan sendiri menjadi Supervisor di bulan seterusnya iaitu bulan Jun 2013. Saya hanya makan sendiri, kemudian saya kongsikan pengalaman dan kebaikan Shaklee kepada keluarga dan rakan-rakan yang akhirnya turut mencuba dan menjadi ahli.

Syukur yang berganda. Mengapa berganda? Sebab Bonus pertama saya yang Shaklee berikan lebih daripada gaji pekerjaan saya. Syukur Alhamdulillah.

Apa yang sebenarnya yang ingin saya kongsikan di sini, kesimpulannya adalah hanya bermula dengan menggunakan produk shaklee iaitu makan sendiri, tahap kesihatan sekeluarga meningkat, sambil berkongsi kebaikannya kepada orang lain di luar sana, sambil membantu orang lain meningkatkan tahap kesihatan, kami juga dapat meningkatkan taraf hidup kami sekeluarga dan rakan-rakan seperjuangan shaklee di bawah naungan kami.

Alhamdulillah, saya sangat suka dengan apa yang saya lakukan sekarang. Dan insyaAllah saya akan teruskan misi saya untuk membantu ramai orang lagi di luar sana untuk meningkatkan tahap kesihatan dan juga membantu mereka untuk menambah pendapatan keluarga untuk membuat persediaan menghadapi tahap ekonomi yang semakin hari semakin mencabar dengan ganasnya.

Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.






Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...