Pretty Moms Diary

Thursday 20 November 2014

Info Berpantang - Keperluan Nutrisi Selepas Bersalin Untuk Elak Meroyan Dan Badan Cepat Pulih Sepenuhnya



Tempoh selepas bersalin adalah tempoh yang sangat mencabar bagi setiap golongan wanita. Banyak perlu di jaga seperti amalan berpantang di mana setiap pergerakan dan aktiviti adalah terbatas. 

Begitu juga dengan keperluan nutrisi selepas bersalin, ianya juga amat penting untuk dititikberatkan memandangkan badan wanita selepas bersalin banyak kehilangan nutrisi dan tenaga dalam badan. 

Jika pengambilan nutrisi tidak mencukupi, badan menjadi lemah dan lesu. Seterusnya akan mengundang tekanan yang akhirnya boleh membawa kepada meroyan selepas bersalin. Jadi, adalah penting untuk kita mendapat khasiat yang secukupnya agar badan lebih sihat dan bertenaga.

APAKAH DI ANTARA KEPERLUAN NUTRISI SELEPAS BERSALIN YANG PERLU DIKETAHUI?


Ketika berpantang, wanita sangat memerlukan tenaga tambahan memandangkan tenaga telah banyak digunakan semasa proses kelahiran bayi dan sangat diperlukan semasa menyusukan badan. Mereka perlu mendapatkan tenaga melalui makanan yang di ambil semasa berpantang.

Tetapi malangnya, seperti lazimnya kita tahu sewaktu berpantang, mereka meminimumkan pengambilan makanan. Sebagai contoh ada yang berpantang hanya dengan secedok nasi bersama ikan masin. Sudah pasti pemakanan semasa berpantang gagal memenuhi keperluan nutrisi selepas bersalin.

Diantara keperluan nutrisi selepas bersalin yang wajib diambil dalam tempoh berpantang:
  1. Zat Besi atau Iron - Sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Ia terlibat dalam penghantaran oksigen dalam darah sekaligus membantu memberikan tenaga. Jika kekurangan zat besi, badan akan cepat letih, rasa sukar bernafas, akan merasa mudah pitam dan mudah dijangkiti kuman.
  2. Vitamin B Kompleks - Yang lengkap dengan 8 jenis vitamin B, Penting untuk membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Juga membantu sebagai penenang bagi mengelak risiko mengalami meroyan.
  3. Vitamin C - Sangat penting dalam kesihatan gigi, gusi, tulang dan pembentukan sel tisu baru selain membantu meningkatkan sistem imun badan.
  4. Zink - Sangat penting dalam proses metabolisme terutama dalam pembentukan sel-sel yang telah rosak semasa proses kelahiran bayi.
  5. Kalsium - Sangat penting untuk mereka dan juga bayi yang tengah menyusu. Penting dalam pembentukan tulang dan gigi bayi. Ia juga menghalang pembentukan darah beku dalam saluran darah ketika banyak berehat dan berbaring semasa berpantang. Ia juga memperbaiki fungsi saraf dan mengelak merasa kebas-kebas pada tangan dan kaki.
  6. Protein - Penting dalam membaik pulih sel sel badan dan sangat diperlukan kerana ia akan disalurkan ke dalam susu ibu dan bayi yang menyusu akan menikmati manfaatnya.

Set Berpantang Yang Hot!

SET BERPANTANG SHAKLEE MEMENUHI KEPERLUAN NUTRISI SELEPAS BERSALIN

  • Vita-Lea Iron Formula - Multivitamin dan mineral sebagai pelengkap nutrisi. Keistimewaanya dilengkapi dengan formula zat besi dan merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh badan.
  • B-Complex - Keistimewaannya B-Complex Shaklee mengandungi kesemua 8 vitamin B termasuk biotin dan asid folik. Seperti mana yang disarankan oleh RDA bahawa kesemuanya perlu di ambil pada masa yang sama untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang lebih sempurna.
  • Sustained Release Vita C - Keistimewaan vitamin C shaklee, ia dibebaskan secara perlahan-lahan setiap jam agar tubuh dapat menggunakannya sepenuhnya dan tiada pembaziran dan pembuangan vitamin c berlaku. selain itu, ia mengandungi bioflavonoid untuk membantu meningkatkan lagi keberkesanan vitamin c di dalam tubuh badan.
  • Zinc Complex - Zinc shaklee dirumuskan dari zinc glukonat yang semulajadi dan ia dilengkapi dengan kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh badan.
  • ESP - Kacang soya ESP memiliki protein yang berkualiti tinggi. Ia menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan. Istimewanya lagi, kacang soya ESP merupakan kacang soya "non-GMO" iaitu tiada pengubahan genetik di lakukan ke atasnya, contohnya tiada suntikan hormon untuk cepat mematangkannya. 
  • Ostematrix - Kalsium yang dilengkapi dengan magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Tujuan nutrien-nutrien ini digabungkan adalah untuk penyerapan yang lebih berkesan dan menghalang endapan sesetengah mineral yang boleh menyebabkan batu karang. 

Begitulah betapa lengkapnya vitamin-vitamin shaklee dan masing-masing mempunyai kekuatan dan keistimewaan sendiri yang membuatkan ianya berbeza daripada vitamin-vitamin lain di luar sana.

KESAN LAIN AMBIL SET BERPANTANG SHAKLEE

Selain dapat manfaat kesemua di atas tu, rata-rata pengguna yang makan set berpantang shaklee ni memberi respon yang meletop dan hangat:
  • Rasa lebih CERGAS dan lebih BERTENAGA, walaupun rehat dan tidur tidak mencukupi.
  • Luka bersalin mahu pun luka pembedahan lebih cepat KERING dan SEMBUH.
  • Boleh membantu BEBAS SEMBELIT yang teruk sepanjang tempoh berpantang.
  • Air susu semakin BERTAMBAH dan lebih PEKAT, bayi pun cepat kenyang.
  • Kulit bertambah CANTIK, HALUS dan BERSIH.

Memang untung sangat berpantang dengan vitamin-vitamin shaklee ni, terasa terlebih-lebih berbaloi. 

Banyak lagi testimoni yang akan saya kongsikan pada masa akan datang, InsyaAllah. 

Testimoni 1 Set Berpantang 

Testimoni 2 Set Berpantang

HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN PRODUK DENGAN SEGERA




Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.


Mama Putri
Shaklee Independent Distributor 
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405


Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...