Pretty Moms Diary

Wednesday 12 November 2014

Rahsia Anak Saya Sihat, Cergas Dan Pintar

Dimana-mana saya bawa anak-anak saya, mesti ada yang menegur "wah, sihatnya anak kamu ni, bagusnya badan, berisi". Pernah makcik saya cakap "Bagus badan anak kamu ni, apa diorang makan? Cucu saya punya lah kurus, kesian saya tengok, susah betul mahu dipaksa makan".

Saya mula bagi anak pertama saya Putri minum Meal Shakes dari umur dia 2 tahun 2 bulan, gara-gara anak saya selalu sakit di taska. Kesannya, selepas amalkan Meal Shakes dia dah jarang sakit, jarang demam. Kalau demam pun cepat pulih, hanya sehari dua, dan sangat aktif walaupun tengah demam, macam anak tak demam juga gayanya. 

Apalagi kesannya? Dia sangat cerdas dan bertenaga. Teacher di taska siap bagitahu saya, dalam ramai-ramai budak di taska tu, tenaga Putri yang paling tahan lama. Paling semangat dengan aktiviti-aktiviti di taska. 

Anak kedua saya Dania, sampai sahaja umur dia 1 tahun, saya bagi terus dia minum Meal Shakes. Saya tak tangguh-tangguh lagi, sebab kesan dari si kakak Putri sangat menakjubkan. Kesannya dengan Dania pula? Alahai....sejak mula minum Meal Shakes, seleranya sangat menjadi-jadi. Makanan kegemarannya adalah nasi. Mentua saya pun cakap "Makan apa budak-budak ni? Berat boleh tahan, isi pun boleh tahan" hehe...

APA YANG ADA PADA MEAL SHAKES?


  • Lengkap dengan nutrisi. Anak kita minum Meal Shakes, dia akan dapat 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
  • Kaya dengan protein. Protein sangat penting untuk pertumbuhan mereka. Sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan lain-lain adalah dari sumber protein. Jangan risau, tidak mengandungi laktosa.
  • Kaya dengan kalsium dan magnesium. Sangat diperlukan untuk membina dan menguatkan tulang mereka.
  • Mengandungi agen antioksida seperti vitamin A, C, E, Zink dan Selenium yang penting untuk bertindak melawan jangkitan.
  • Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang penting untuk membina sel-sel darah merah yang sihat.
  • Kaya dengan serat larut yang penting untuk membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus. Jadi, jangan risau, anak tak akan jadi obesiti walaupun selera makan bertambah. kalau anak ada masalah sembelit, sangat sesuailah minum Meal Shakes.
  • Dan yang penting rasanya sangat lazat. Perisa French Vanilla, ala-ala rasa aiskrim. Memang mereka suka sangat lah. 






Gambar di atas, salah satu resepi bancuh Meal Shakes kegemaran anak saya. Macam-macam cara pun boleh. Nak campur di susu boleh, campur dengan jus buah boleh, campur dalam makanan kegemaran pun boleh. Yang seronok lagi, kita yang dewasa pun boleh minum. Datuk Nenek sekali pun boleh minum. Haha..


Eh, ada lagi vitamin yang diorang amalkan. Vitamin satu ni memang tak boleh lupa, sebab apa? Diorang pandai mintak sendiri. "Mama, nak makan cekli (shaklee)". Kalau mama ni tengah sibuk buat sesuatu, tak dilayan permintaan diorang, diorang pandai ambil sendiri botol vitamin tu dan mintak saya tolong buka. 

Pernah nenek diorang datang rumah. Nenek tanya diorang "Makan ubat apa tu?". Diorang jawab "Bukan ubat lah nenek, ini cekli lah" haha...dia pula ajar si nenek. Memang diorang dah kenal sangat dengan vitamin diorang. Vitamin ni mesti sentiasa ada stok di rumah, huru hara jadinya kalau kehabisan. inilah dia Chewable Vita-C Plus.



APA ADA PADA CHEWABLE VITA-C PLUS?


Semua orang dah tahu, vitamin C tu penting untuk sistem pertahanan badan, untuk menguatkan lagi sistem imun badan. Tapi, ramai yang TIDAK TAHU, Chewable Vita-C Plus Shaklee ni sangat berbeza. Apa pula bezanya?

  • Chewable Vita-C Plus ni di tambah dengan Bioflavonoid dan "Rose Hips". Ini penting hadir bersama vitamin C kerana ia akan membantu meningkatkan KEBERKESANAN penyerapan vitamin C di dalam tubuh.
  • Istimewanya lagi, ia mudah dikunyah. Kalau nak tahu, dengan mengunyah Chewable Vita-C Plus, air liur akan memudahkan pemecahan vitamin C seterusnya akan menyediakannya untuk diserap dengan mudah sebaik sahaja ia tiba diusus kecil. 

Ini adalah perkongsian saya. Inilah vitamin-vitamin yang saya berikan untuk anak-anak saya. Untung saya sudah mencuba dan hasilnya sangat baik. Selagi tidak mencuba, selagi tu kita tidak tahu akan hasilnya. 

Anda bagaimana pula? Buatlah keputusan yang terbaik untuk anak anda dengan segera kerana setiap saat yang berlalu adalah begitu berharga buat mereka yang tersayang.


Untuk maklumat lanjut mengenai pertanyaan produk / pembelian produk / keahlian Shaklee / menjana pendapatan 4-5 angka bersama Shaklee, boleh lah berhubung dengan saya.


Mama Putri
Shaklee Independent Distributor 
[ ID 892829 ]
Email: mamaputrivitamin@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405


Untuk pengetahuan anda, saya menyediakan perkhidmatan penghantaran ke SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI DARUSSALAM.

Putri-Putri ku 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...